Persbericht – IDEA StatiCa BeNeLux opgericht

We zijn verheugd aan te kondigen dat IDEA StatiCa zijn activiteiten naar zijn gebruikers in de Benelux verder uitbreidt. In Oktober is IDEA StatiCa BeNeLux B.V. opgericht. Een nieuw team zal gevormd worden uit zowel nieuwe -, als mensen die je al kent.

Huidige onderhoudscontracten en licenties

IDEA StatiCa BeNeLux heeft alle activa met betrekking tot IDEA StatiCa overgenomen van MSc Engineering bv (Nederland) en van Whitebox (België, Luxemburg), waarbij alle contractuele verplichtingen en onderhoudscontracten zijn overgenomen. Ook is het huidige team van MSc Engineering en Whitebox part-time overgestapt naar IDEA StatiCa BeNeLux BV. Whitebox en MSc Engineering zullen de huidige activiteiten met betrekking tot Dlubal software blijven voortzetten. Alle nieuwe licentieaankopen en vernieuwde onderhoudscontracten van MSc Engineering- en Whitebox-gebruikers worden vanaf de ingangsdatum uitsluitend gedaan via IDEA StatiCa BeNeLux. Voor MSc Engineering bv gebruikers in Nederland per 15 november 2020; voor Whitebox-gebruikers in België en Luxemburg per 1 januari 2021.

We zullen ervoor zorgen dat de overgang van MSc Engineering naar IDEA StatiCa BeNeLux geen invloed heeft op het niveau van klantondersteuning die we bieden aan ingenieurs en constructeurs. En we hebben spannende nieuwe projecten gepland om het nog beter te maken.
Emiel Peltenburg, IDEA StatiCa BeNeLux manager voor Nederland.

Er is geen verandering voor gebruikers die IDEA StatiCa hebben gekocht via SCIA nv. Ze zullen alle nodige ondersteuning blijven krijgen via de huidige SCIA-kanalen.

Over IDEA StatiCa

IDEA StatiCa is een toonaangevende internationale innovator op het gebied van constructieve berekeningen en ontwerp van constructies. Onze applicaties zijn zowel voor de desktop als voor de cloud en stellen constructeurs in meer dan 70 landen over de hele wereld in staat om nauwkeurig constructieve elementen te ontwerpen, die ze misschien vroeger alleen hadden ingeschat. IDEA StatiCa bedient momenteel meer dan 300 bedrijven in de BeNeLux.

“Waarschijnlijk kent u ons van verschillende infodagen, workshops en congressen. We willen het IDEA StatiCa-merk verder laten groeien in de Benelux. ”
Jo Gijbels, IDEA StatiCa BeNeLux manager voor België en Luxembourg

IDEA StatiCa heeft nu meer dan 4.000 gebruikers over de hele wereld die de afgelopen 3 maanden meer dan 14.000 unieke IDEA StatiCa-projecten hebben gedeeld. IDEA StatiCa werkt nauw samen met de academische wereld, zowel op onderzoeksniveau als om studenten op te leiden. De gemeenschap van IDEA StatiCa-gebruikers is enorm divers, met gebruik op meer dan 48.000 unieke pc’s in de afgelopen 12 maanden.

“De Benelux is een van de toonaangevende markten in de bouwtechniek, en niet alleen voor Europa. Daarom willen we hier meer investeren, zowel in customer care als in ontwikkelingscapaciteit.”
Juraj Sabatka, CSO&CFO of IDEA StatiCa, Directeur IDEA StatiCa BeNeLux

Technische ondersteuning

Gebruikers uit de Benelux blijven technische ondersteuning krijgen van mensen die ze kennen en komen gaandeweg ook nieuwe gezichten tegen. We zullen ook een nieuw Nederlands en Frans contentplatform uitrollen, gelokaliseerd voor onze Benelux-gebruikers, speciaal toegewijd aan IDEA StatiCa software.

“In de afgelopen jaren hebben we veel expertise opgebouwd door met onze gebruikers te praten via onze helpdesk. We houden ervan om projectvraagstukken en uitdagingen met ingenieurs op te lossen en zullen dat blijven doen. ”
Jan-Willem Verbaan, Product Engineer, IDEA StatiCa BeNeLux

Tot 30 juni 2021 behouden we alle huidige ondersteunings- en contactkanalen. U kunt contact met ons opnemen via de oude contacten van MSc Engineering en Whitebox of op de nieuwe manier:

helpdesk@ideastatica.com
support.msc-engineering.nl
whiteboxsoft.freshdesk.com

Als je het niet zeker weet of iets wilt vragen, neem dan contact met ons op

• Emiel Peltenburg
• Jo Gijbels
• Jan Willem Verbaan
• Juraj Sabatka

Let’s Calculate yesterday’s estimates!
IDEA StatiCa team